Pink var på besök




Veckans kändis får nog bli Pink eftersom hon var i Stockholm i början av denna veckan. Tydligen är hon väldigt populär eftersom hon lyckades fylla globen till max. Jag har inte hört så mycket om hur hennes spelning va. Personligen skulle ja aldrig vilja gå på pink för jag tycker att hon är så dåliga live. Varför mimar hon inte som Britney spears? Då låter det ju i alla fall bra.

Egentligen heter hon Alecia Beth Moore. Jag hörde att hon skulle vara kusin med Mandy Moore? Någon som vet om det är sant?Pink är i alla fall född 8 september 1979 i Doylestown, Pennsylvania. Pink skriver ofta låtar som berör hennes känslor och åsikter, vilket jag tycker är lite tråkigt. Pink upptäcktes när hon var 16 år, då hon uppträdde på en klubb i Philadelphia. Pink slog igenom 2000 med skivan Can't Take Me Home, följde upp den året efter med M!ssundaztood som är hennes bästsäljare än idag och har sammanlagt sålt över 23 miljoner album världen över. Den 7 januari 2006 gifte hon sig med FMX-föraren Carey Hart. I februari 2008 separerade hon och Hart, och skilsmässan är nu fullbordad. Om detta sjunger hon i låten "So What".


Studioalbum

  • 2000: Can't Take Me Home
  • 2001: M!ssundaztood
  • 2003: Try This
  • 2006: I'm Not Dead
  • 2008: Funhouse



    Shakira och Pink har tydligen samma klädsmak.

Usch så jävla pinsamt, men tydligen skrattade bara Shakira och Pink över "problemet". Jag skulle nog tycka det var rätt jobbigt. I övrigt så tycker jag nog att Shakira bar klänningen bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0