Barn.Sambo.Förlovning?




Godmorgon bloggen. Idag vaknade jag upp trött,full,bakis......igen! Hade Johanna i sängen och hon tog upp all plats ( som vanligt ). Visst är det nästan så att man tycker det är mysigt. När man är hemma hos johanna får man omedvetet känna på hur det är att ha barn,vara sambo och nästan förlovad. Vi blir som en liten familj där varje dag inte är som den andra.


Fast jag har så svårt att förstå mina vänner som har barn? Varför ville ni ha det? Självklart har man olika saker som man önskar sig i livet. Fast det där med att ha barn börjar jag faktiskt fundera över. Jag tror inte jag vill ha barn, och jag vet att jag skulle överleva om jag inga barn fick. Varför vill man ha barn? Det finns väl så mycket andra fina saker som man kan ta in i livet! Och sen tycker jag att unga föräldrar är dom människor som inte hade pengar eller fantasi till att göra något av sitt liv. Och det kommer jag alltid att tycka.


Men att vara sambo i min ålder? Det kan jag faktiskt inte förstå om jag ska va ärlig. Tänk så här. Du bor med din familj från att du är 1år tills att du kanske är 20år. Efter det så flyttar du ihop med din pojkvän/flickvän eller kompis. Ni bor ihop i några år och efter det kanske du skaffar familj. När i helvete ska du ha bott ensam i ditt liv. Folk som aldrig har provat på att leva själva och klara sig själva i vardagen tycker jag är patetiska. Att inte vilja leva själv i sina unga år tycker jag blir tragiskt. Orka bo ihop med någon när man kan ha sitt eget! Men det billigaste är dom som har en partner som har en bra lägenhet. Och så börjar personen flytta in lite sådär?Orka bli inbjuden i ett hem som redan är skapad av sin partner tänkt åt sig själv?Nää skaffa eget eller skapa något ihop.


Förlovning är något som jag gillar. Fast jag tycker att från den dagen man förlovar sig ska det inte tröja allt för länge innan det blir ett bröllop. Det är så mycket slödder ifrån min hemstad jönköping som förlovar sig och sen blir det inget mer av det. Så jävla billigt och äckligt är det. Sen tycker jag att det är så vidrigt när folk bara kanske har ringar för 5000kr. Kom ingen era fittor. Klart ringen ska kosta äckligt mycket pengar.



- Någon som undrar om jag vaknade på fel sida?


Kommentarer
Postat av: Anvah

Älskade vännen, håller helt klart med dig, när man skaffar barn och familj blir livet aldrig detsamma...



Efter förlovning sägs det enligt svensk sed att man ska gifta sig inom ett år, men precis som du nämde är det bara massa tomma ord för en del



...och visst ska det kosta för en blingig diamant ring



love u

2009-11-12 @ 17:28:39
Postat av: Isabelle

haha love u så söt du är:D:D

2009-11-12 @ 23:43:49
Postat av: Chinaski

Herregud, det är ju något hos dig som inte alls står rätt till..?

Det räcker ju med lite grundläggande psykologi A på gymnasienivå för att förstå vart den här aggressionen mot kärnfamiljen och lyckliga par kommer ifrån.

Nåväl

2009-11-13 @ 19:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0