John galliano



Är det bara jag som blev nyfiken på John och ville veta mer om honom?
Är det bara jag som vill ha hans jobb och status?
Till er som gillar mode kommer nu lite bra fakta om Mr. Galliano!

John Galliano är född 28 november 1960 i Gibraltar, han är en brittisk modedesigner som jobbar för modehuset Dior, skapat av Christian Dior. Han är även designer för det egna märket, vilket bär hans namn. Han designar kläder både för kvinnor, män och barn.



Jag tycker att hans kläder är så vackra, jag gillar när det är mycket färg eller när det är romantiskt.
Det är verkligen otroligt hur någon kan skapa såhär vackra klänningar!

Galliano blandar ofta färger, spetsar, kantband, siden, sammet och smycken i sina kreationer. Hans kläder kan också bestå av andra element, som exempelvis gasmasker vilka bars av de manliga modellerna på uppvisningen inför sommarsäsongen 2007. Vid uppvisningen bar vissa av modellerna gasmasken över ansiktet medan en del fick ha något som liknade en gasmask över de nedre regionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0