Livet i en "fyllecell"

Ni är säkert många som har tänkt - Hur klarade addan av att bo så skabbigt? 15kv, ingen egen toa eller dusch. Fick dela det med säkert 10 andra killar i 3månader. Hade ett eget handfat i mitt rum som jag många gånger kissade i på natten. Man ville ju inte gå ut i den mörka korridoren mitt i natten. Stackars den som tar över mitt rum. Och hur äckligt köket var ska vi inte tala om.

Det kanske förvånar er att jag tycker det har varit en nyttig erfarenhet. Man lär sig mycket av att bo så fattigt som jag gjorde. Och jag vet att jag aldrig kommer bo sådär igen. Alla borde någon gång i livet bo i en "fyllecell" för man lär sig uppskatta livet mer.

Fem bra saker med att bo i en "fyllecell"


1. Man behöver inte visa någon respekt till någon. Du kan komma och gå som du vill.

2. Knulla bäst du vill, spela hur hög musik du vill. Ingen bryr sig.

3. Rök inomhus, det gjorde alltid jag! älskade att röka i min säng.

4. Du behöver aldrig städa, det är liksom ingen ide.

5. Du har rätt att ljuga och säga att du bor finare än vad du gör.


Fem dåliga saker med att bo i en "fyllecell"

1.
Du kan inte (vill inte) bjuda hem folk.
2. Du kan inte (vill inte) laga mat hemma. Du måste alltid äta ute. dyrt.

3. Du får inte plats med alla kläder.

4. Dina grannar är äckliga kåta studenter som vill få dig i säng.

5. Du kan inte bajsa hur länge du vill på söndagarna då du är bakfull.

 

- Hoppas ni har lärt er något nytt av mig idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0