Oscar Galan 2008

image128

Söndagen den 24 februari hölls den 80 Oscar Galan i Hollywood på kodak teater!

Oscar eller Academy Award är ett amerikanskt filmpris, utdelat årligen sedan 1929 av Academy of Motion Picture Arts and Sciences och ABC.Oscar är egentligen benämningen på statyetten som symboliserar utmärkelsen.Meryl Streep har rekordet i antal oscarnomineringar, 14 stycken, varav 2 vinster. Clint Eastwood har rekordet i antal vinster, 4 stycken. Priset väger 3,2 kg


Alla filmstjärnor i Hollywood var självklart där och trängdes på "the red carped!"
Men vem var egentligen snyggast på röda mattan utav damerna?


image129
              Heidi klum och Katherine Heigl

Heidi klum and Katherine Heigl tycker jag hade fina klänningar på Oscars Galan, men det kändes endå för enkelt.
Självklart blir man snygg i en röd balklänning. Jag tycker dom skulle ha vågat sig på något svårare i klädval.
tänk på det till nästa års Oscars gala tjejer.......

image132
Marion Cotillard

Jag har läst att det var många som inte gillade Marion Cotillard klänning.
Men jag tycker om den jättemycket och hade jag varit tjej hade jag också velat bära den klänningen på Oscars Galan. Jag tycker hon är jättesöt som nästan ser ut som en sjöljungfru på röda mattan!

image131
Jennifer Hudson

Nja okej att hennes klänning är fin men Jennifer bär itne upp den tycker jag.
Och jag vill inte låta elak men jag tycker man kan banta lite om man är bjuden på Oscars Galan.
Det hade i alla fall jag gjort i fall jag var "lite rund", men det är så olika...........

image133
renee zellwegger och Cameron Diaz

Enligt mig var Renee Zellwegger otroligt söt i sin silvriga glitter klänning. Hon bär upp den mycket bra.
Den känns klassisk och lyxig ut. Medans jag tycker att Camerons klänning är mer cool.
vad tycker du om klänningarna ifrån Oscars galan?

Kommentarer
Postat av: Julia

Skitsnygga klänninga tycker jag. men håller med om att Jennifer Hudson's klänning inte direkt var som gjord för henne.

2008-02-27 @ 10:53:18
URL: http://eleonorah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0