Äntligen kan vi börja om!




God morgon bloggen. Idag fick jag verkligen sova ut och det känns riktigt bra. Den här veckan är vi lediga ifrån skolan men det är otroligt mycket plugg. För en gång skull har jag faktiskt börjat skriva på ett arbeta som jag tror kommer bli riktigt bra. Min feber eller vad det är som jag har haft börjar även gå över. Efter alla tråkigheter som varit de senaste veckorna börjar det nu se ut att vända för mig.


I måndags fyllde min bästa kompis av dom alla 25år. Ni kan inte förstå hur glad jag blev när hon berättade att hon ska komma hem till Sverige till jul. Jag var helt övertygad om att hon skulle bli kvar i USA och fira nyår med sina vänner i Atlanta. Vilken tur jag har som får träffa min bästa kompis på Julafton. Jag ska köpa något fint till dig. Något litet som inte tar för stor plats när du ska ta planet hem igen.


Och igår kom min Pappa hem ifrån sjukhuset (igen). Det är inget roligt liv han lever. Ibland vet jag inte om jag ska vara glad över att han är hemma. Det känns som att det är bäst att han ligger på sjukhus eftersom där kan han få den hjälp han behöver. Plus att om något skulle hända så är han redan på plats bland läkare. Det jag tycker är helt otroligt med mig pappa, det är att se hur stark han är. Han är fortfarande efter alla dom här åren lika glad och trevlig. Folk som inte känner vår familj så bra tror att vi överdriver om pappas sjukdom. Det syns ju liksom inte på honom hur dålig hans kropp är. Och det hörs inte på honom eftersom han alltid är så glad min fina pappa. Om det är något som syns så är det dom riktiga vänner som fortfarande finns där för vår familj.


- puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0