Taylor swift - störst just nu!



Guud vad det är mycket om taylor överallt, alla pratar om henne just nu. Och jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om henne. okej att tjejen ser bra ut och är söt men det känns som om att jag faktiskt inte orkar bry mig.
Frågan är om du gör det?här kommer i alla fall lite fakta om tjejen.

Taylor Alison Swift, född 13 december, 1989 i Wyomissing, är en amerikansk countrysångare som började sin karriär som tonåring. Hon fick ett skivkontrakt med independentbolaget Big Machine Records 2006. Hon gjorde sin debut på Billboard countrylistan med debutsingeln "Tim McGraw". Låten hamnade som bäst på plats #6, och var den första av fem singlar från hennes debutalbum Taylor Swift. Albumet släpptes under sena 2006, och återlanserades 2007.

2008 till NU
Swift's senaste studioalbum, Fearless, släpptes i USA den 11 november, 2008.Albumet debuterade på plats #1 på Billboard 200 Album. Den såldes i 592 000, vilket var den bästa resultatet för ett countyalbum detta år. Sex singlar från albumet debuterade på Billboard Hot 100 samma vecka."Change", en sång från albumet, blev vald som soundtrack för att stödja den amerikanska laget under OS 2008 i Peking.Sången var även med som soundtrack för NBC's sändning av av spelen. Swift lanserade även huvudsingeln för albumet, "Love Story", den 12 september 2008. Till låten finns en musikvideo som är baserad på Romeo och Julia. Låten har som bäst hamnat på #2 på iTunes Store Top Downloaded Songs och #5 på Billboard Hot 100.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0