Brittany Anne Murphy



Jag blev så förvånad igår kväll när jag gick in på Expressens hemsida och fick läsa att Brittany var död. En sån talangfull söt tjej. Tråkigt att hon skulle dö. Jag var aldrig något stort fan till henne. Men jag har alltid gillat henne. Hon var så söt och rolig i många av hennes filmer. Tror att den här tjejen kommer bli saknad av många för hon verkade vara en glad och trevlig liten tjej!

Brittany Anne Murphy, född 10 november 1977 i Atlanta, Georgia, död 20 december 2009 i Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk skådespelerska. Hon medverkade i filmer som Smekmånaden, Clueless, Stulna år, 8 Mile, Sin City, Uptown Girls, Pojkarna i mitt liv och Spun.


Hon föddes i Atlanta och hennes föräldrar skiljde sig när hon var två år. Hon växte upp med sin mamma i Edison, New Jersey och senare i Los Angeles, dit de flyttade för att Murphy skulle ta sig an en karriär som skådespelerska. Hennes första arbete i Hollywood fick hon vid 14 års ålder i TV-serien Drexell's Class, och därefter medverkade hon i flera olika TV-serier.

Den 20 december 2009 drabbades Murphy av hjärtstillestånd och kunde inte återupplivas. Hennes mamma hittade henne i badrummet. Man ska ha funnit massor av mediciner i badrummet. Polisen ska undersöka mer om det när obduktionen sker. Räddningstjänsten i Los Angeles kom till Murphys bostad i Los Angeles och skådespelaren fördes till sjukhuset Cedars-Sinai Medical Center. Hon var död vid ankomsten. Hon blev 32 år gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0