americas next top model


Yaya DaCosta


På tv3 går americas next top model i repris dagligen. Allt från cycle 1 till nr 13 eller vilket nr dom nu är på i USA?? I snart 7år har vi kunnat följa top model på tv3. Och jag undrar när det ska ta slut? Jag orkar inte mer. Det jag undrar är hur det går för tjejerna som vinner. Eller å andra sidan för hur det går för alla tjejer som har varit med? En av tjejerna som jag har tyckt bäst om ifrån top model var Yaya DaCosta. Så jag tog reda på hur det gick för henne efter top model tiden!





Hon arbetar för Models 1 London och Ford Models. Hon har gjort modell jobb för Target, Olay, CharmaineLouise, DJA Clothing Company, Venus Clothing mm. Till er som inte kommer ihåg så kom yaya på 2a plats i top model. Hennes hela namn är Camara Yaya DaCosta Johnson. Hon är född 15 November 1982 i Harlem, New York.





Vi har även kunnat se henne i musikvideon Pullin' Me Back med Chingy ( ifrån 2006 ). I år såg vi henne i Ugly Betty på kanal5 där hon spelar Nico Slater. Men vi kan även se Yaya i The shanghai Hotel där hon spelar Kendra. Och år 2010 kommer vi få se henne i The Kids are all right ( som Tanya ). Och även i Tron Legacy där hon spelar Siren. Av alla tjejer som har varit med i ANTM tror jag det är yaya som det gick bäst för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0